You are viewing thequestionclub

The Question Club - [entries|archive|friends|userinfo]
The Question Club

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jan. 20th, 2013|11:19 am]
Previous Entry Add to Memories Share Next Entry
thequestionclub
[saloonperfume]
Are there any countries (or I guess just places in the world in general) whose location you always have a particularly hard time recalling?

I am so bad with island nations in Asia. Like, my grandmother is Filipino and without googling a map right now I can't even really tell you where the Philippines are. Or Taiwan of Thailand or any of those place. Also, where the heck is Prague? Every time I hear about Prague I swear I've looked it up before but I can never remember where it is.

ETA: Apparently Thailand is not an island. And so I prove my point.
linkReply

Comments:
[User Picture]From: fieryphoenix
2013-01-20 06:23 pm (UTC)

(Link)

The island nations. I remember the general area (Caribbean, Central Atlantic, South Pacific), but forget specifics.

Thailand's not an island. Prague is in the Czech Republic.
From: saloonperfume
2013-01-20 06:34 pm (UTC)

(Link)

It's not? See, I am not good at this.
[User Picture]From: miss_almost
2013-01-20 06:41 pm (UTC)

(Link)

im not great knowing the exact locations of countries in africa - like i know what region its in (south, north, etc.) but if i had a blank map to write the names in...it would be a mess.

im REALLY bad at western african countries. theres so many of them, and several i cant pronounce correctly and certainly couldnt spell them right to save my life.
[User Picture]From: r4wrdinosaur
2013-01-20 07:06 pm (UTC)

(Link)

Ugh, I don't know ANYTHING about Africa. Except South Africa, Morocco and Egypt! I'm terrible at goegraphy.
[User Picture]From: fleurlur
2013-01-21 09:04 pm (UTC)

(Link)

...I didn't even know Egypt is in Africa!

I need to go buy a map.
[User Picture]From: siren_songs
2013-01-20 06:59 pm (UTC)

(Link)

Nope, geography is one of my strengths.
[User Picture]From: pirahan
2013-01-20 07:04 pm (UTC)

(Link)

In your defense, Thailand has the word island in it, pretty much.
[User Picture]From: r4wrdinosaur
2013-01-20 07:05 pm (UTC)

(Link)

Sadly, I'm pretty terrible at the East Coast of the US. Like, I know Vermont, and New Hampshire are up there SOMEWHERE, but their exact location eludes me. And I always forget where Boston and Baltimore are. Like, I get the two confused.

And I LIVE in the US. I'm in MO. I've never been to the East Coast.
[User Picture]From: r4wrdinosaur
2013-01-20 07:08 pm (UTC)

(Link)

Ugh, reading this thread is making me realize how terrible I am at like, all geography. Basically everything everyone posts, I'm can't find.
[User Picture]From: heyfashion
2013-01-20 07:13 pm (UTC)

(Link)

Yeah, I can't remember those ones either. It all kind of jumbled in my mind. I'm definitely no geography expert or anything, I could stand to study the map a bit again lol.
[User Picture]From: salamandertoast
2013-01-20 07:50 pm (UTC)

(Link)

Southern Europe, I can't even remember which countries are countries anymore much less where each of them are located
[User Picture]From: jejuneraccoon
2013-01-20 09:13 pm (UTC)

(Link)

Turkmenistan, Tajikistan, Kyrgyzstan, Uzbekistan.
[User Picture]From: xxflyingsoulxx
2013-01-20 09:49 pm (UTC)

(Link)

I love geography, but I'm terrible at eastern Europe
[User Picture]From: firerosearien
2013-01-20 10:30 pm (UTC)

(Link)

I do the sporcle countries of the world quiz a lot.

It helps to remember countries in groups.

Like "Madagascar and mauritius", "malta and cyprus", "fiji, tonga, samoa", "vanuatu, tuvalu, kiribati" "solomon islands, marshall islands, micronesia"
[User Picture]From: cpb1220
2013-01-20 10:40 pm (UTC)

(Link)

I'm terrible with anything except the USA. Yeah, I'm one of those people.
[User Picture]From: encircleme
2013-01-20 11:30 pm (UTC)

(Link)

Are you a product of the American school system? If so, I wouldn't feel too bad about it, you're basically on the same level as most others from american schools.
From: saloonperfume
2013-01-21 02:04 am (UTC)

(Link)

Well, yeah, and our schools are crap, but do students from other countries honestly know the geography of every country ever? I doubt it.
[User Picture]From: mrschuckbass
2013-01-21 04:35 am (UTC)

(Link)

^ Nope & I'm from Singapore.
From: saloonperfume
2013-01-21 04:36 am (UTC)

(Link)

I DON'T KNOW WHERE YOUR COUNTRY IS D: I'M SORRY!

IT'S AN ISLAND RIGHT?
[User Picture]From: opheliaheart
2013-01-21 02:47 am (UTC)

(Link)

USA states that arent like california and pacific northwest lol
From: saloonperfume
2013-01-21 04:37 am (UTC)

(Link)

The nerve...